slajd4

logon

Smaller Default Larger

Dzień Postaci z Bajek to jedno z tych wydarzeń, które wprowadzają do szkolnej codzienności odrobinę magii, radości i kolorów.

Tego dnia uczniowie naszej szkoły mogli wcielić się w ulubione postacie z bajek. Głównym bohaterem naszego święta był Kubuś Puchatek. W ramach integracji i rozwijania czytelnictwa, uczniowie klas starszych czytali młodszym fragmenty opowieści o przygodach Misia o Bardzo Małym Rozumku i jego przyjaciół ze Stumilowego Lasu.

Po wspólnym czytaniu młodsze dzieci miały okazję wziąć udział w różnych bajkowych zadaniach i zabawach. Przygotowano dla nich m.in. krzyżówkę tematyczną, dopasowywanie postaci do ich cieni, a także labirynt, w którym trzeba było odnaleźć właściwą drogę do Kubusia Puchatka. Wszystkie aktywności rozwijały spostrzegawczość, logiczne myślenie i doskonale łączyły naukę z zabawą.

Dzień Postaci z Bajek to nie tylko okazja do dobrej zabawy, ale przede wszystkim do promowania czytelnictwa i wspólnego przeżywania literackich przygód. Dzieci z zaangażowaniem brały udział w zajęciach, a wspólne czytanie i zabawy pozwoliły na integrację między klasami.

 

„Naród, który nie zna swojej przeszłości nie buduje swojej przyszłości”. Pamiętając o tych słowach, cała społeczność szkolna zebrała się na hali, by przypomnieć sobie i innym zdarzenia sprzed 234 lat. Uczniowie klasy 7 przygotowali krótki montaż słowno-muzyczny na temat historii Polski, rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja, na temat wolności i miłości do swojej ojczyzny. Akademia przebiegła w podniosłej i uroczystej atmosferze, przypominając wszystkim o znaczeniu patriotyzmu i wspólnej historii.

 

W dniu 28.04.2025r. naszą szkołę odwiedziła grupa „Zaelektryzowani”, która zaprezentowała uczniom niezwykły pokaz łączący fizykę, chemię i dużą dawkę humoru. Uczniowie mieli okazję zobaczyć efektowne eksperymenty z wykorzystaniem wody, ciekłego azotu, helu i innych fascynujących substancji. Nie zabrakło interakcji z publicznością – wielu uczniów mogło wziąć udział w doświadczeniach na żywo. Pokaz wzbudził ogromne zainteresowanie i pokazał, że nauka może być naprawdę ekscytująca!

 

Dnia 24 kwietnia 2025r. do naszej szkoły przyjechali studenci – wolontariusze prowadzący zajęcia w ramach programu PROJEKTOR, w który zaangażowaliśmy się po raz kolejny.

Celem zajęć było wprowadzenie uczniów w podstawy przedsiębiorczości i ekonomii w sposób praktyczny i przystępny, a także rozwijanie umiejętności pracy zespołowej, kreatywnego myślenia oraz podejmowania decyzji biznesowych.

Zajęcia rozpoczęły się od krótkiego wprowadzenia w tematykę ekonomii i przedsiębiorczości, dostosowanego do poziomu uczniów klas 6 i 7. Studenci wyjaśnili pojęcia takie jak: start-up, budżet, koszty, zysk czy grupa docelowa. Następnie uczniowie zostali podzieleni na kilkuosobowe zespoły i przystąpili do głównego zadania warsztatów – zaplanowania własnego start-upu.

Każda grupa miała za zadanie:

•           wybrać pomysł na produkt lub usługę,

•           określić grupę docelową,

•           opracować nazwę i logo firmy,

•           zaplanować podstawowe koszty oraz możliwe źródła przychodów,

•           przygotować krótką prezentację swojej firmy.

Studenci wspierali uczniów w pracy, pomagając im rozwijać pomysły i zadawać pytania zachęcające do myślenia strategicznego. Na zakończenie każda grupa zaprezentowała swój projekt przed całą klasą. Pomysły były bardzo różnorodne – od stacji paliw, przez ekologiczne produkty codziennego użytku, aż po usługi lokalne dla mieszkańców.

Zajęcia zakończyły się wspólnym podsumowaniem, podczas którego uczniowie dzielili się wrażeniami z pracy w grupach i tym, czego się nauczyli. Nauczyciele zwrócili uwagę na duże zaangażowanie uczniów oraz profesjonalne podejście studentów z Akademii Ekonomicznej. Uczniowie nie tylko dobrze się bawili, ale także zdobyli pierwsze doświadczenia związane z planowaniem biznesu i rozumieniem podstaw ekonomii.

Zajęcia zrealizowane w ramach programu PROJEKTOR były cennym doświadczeniem edukacyjnym, które z pewnością zainspiruje uczniów do dalszego rozwoju i kreatywnego myślenia.